Follow my blog with Bloglovin

Är det någon som doppar i kaffet nuförtiden?

Godmorgon min vän
dagen har bara börjat! Jag känner mig som en äkta italienska..& tant!! Inspirerad doppar jag briochen i kaffet...som riktiga tanter gör! 
How To Be Yourself in Every Moment ;-)
PUSSSS
Emma .MII
 
Junitjej :

Nu är intervjun publicerad: http://www.junitjejen.se/2016/07/gastbloggaren-emma.html?m=1

Svar: Vad roligt :-)) tack söta du nu ska jag kika in din blogg :-)) kram från Italien !!
Emma .MII

Veiken:

Halloj!
Jag kommer in från Junitjejen och läste intervjun där. Bästa svar: Jag ångrar det jag aldrig gjorde!
PS. Jag doppar aldrig i kaffet som ska vara svart som natten och inte så hett!

Svar: Hallojsan och välkommen till min blogg!! Tackar för besöket!! 😀 Visst är det väl så- man ska ju aldrig ångra det man har gjort! Förmodligen har man bara lärt sig av misstaget! Äh, det är bara tanter som jag som doppar :-)) kram från Italien !
Emma .MII

Linda:

Hittade till dig via Junitjejen;) Fantastiskt att du lever & bor i Italien, älskar Italien! Vill ju såklart också flytta utomlands och jobba men vet inte om min familj tycker detsamma,hehe..gubben då;) Berätta mer, hur tog du steget, hur bara helt plötsligt öppnade du eget därnere, svårt?

Svar: Heej och välkommen till min blogg Linda!! Vad kul! Ja Itailen är underbart!! Du får ta och övertala gubben din - det är trots allt vi kvinnor som bestämmer ;-) Jag jobbade med Melodifestivalen och älskade mitt jobb, men min dröm har alltid varit att flytta hit och det är det bästa jag gjort! Väldigt krångligt att öppna eget utomlands men med lite hjälp av vänner så har det gått bra! Man klarar allt - bara man vill!! Vart skulle du vilja flytta? :-) Håll alltid drömmarna vid liv!!!! KRAM
Emma .MII

Linda:

Åh har så svårt när du inte svara i min blogg, men skall försöka hänga med här;)
Åh men jag älskar ju allt med Italien, Ischia, Toscana,Sicilien ja vart som helst i Italien funkar liksom! Ja om man inte kan öppna eget så kanske man kan få sig ett bra jobb på plats, har dock dålig koll på hur öpensinnade Italienare är till just sådant...kom gärna med lite bra tips. Ibland undrar man varför man bor här egentligen. Vi trivs har hus & allt men ja det finns ju andra ställen som tilltalar en. Vi har pratat på att köpa sommarhus i Spanien, för att det är närmre. Tankarna finns där..!

Svar: Heej igen!! Det tråkiga med att bo i italien och spanien etc är att jobben är väldigt lågbetalda. Därför valde vi att öppna eget. Ibland kan jag längta efter sverige på det sättet att folket är så himla trevliga och det finns många bra betalda jobb etc. Men det varma vädret, maten och vinet är en god anledning till att flytta! :-)) Varför köpa hus..ni kan ju bärja med att hyra en lägenhet för att se om ni trivs! Det finns massor med hus att hyra! Det behöver inte vara så dyrt heller. Kram & lycka till!!!! Kan jag hjälpa till med något gör jag det så gärna! :-) Stor Kram!
Emma .MII

Linda:

Åh jag tycker tvärtom så jäkla tråkiga svenskar o griniga,haha! Ja klart att jobben här är ju såklart bättre betalt. Me jag tror miljön o livet i Italien väger upp en del;=)
Absolut jag hojtar till ifall vi vill hyra nått! Vet du någon bra sida som förmedlar?

Kommentera inlägget här: