Follow my blog with Bloglovin

Hälsosamma värderingar & bra förebilder

Hej min kära läsare 
Ibland blir till och med jag upprörd. Allvarligt talat, det är inte hälsosamt att snacka om diter och vikter varje dag..vad sänder det för signaler till unga människor?? Att man inte ska äta. Att man inte ska njuta? 

Jag var ute på en middag igår och hamnade bredvid en liten tjej (hon var ca 8  år gammal). När hon skulle beställa mat så tog det ganska lång tid innan hon bestämde sig för vad hon ville ha och till slut pekade hon på något på menyn och sa ”blir jag tjock om jag äter det där?”. Jag trodde att jag hade hört fel...men det hade jag inte. Att ha den synen på mat när man är 8 år gammal skrämmer mig, det värsta är att hon förmodligen inte är ensam om det heller. Men med tanke på de rubriker som unga människor ”bombas” med i media varje dag så är det faktiskt inte konstigt att de börjar tänka i de banorna.

Du kommer aldrig bli lycklig av att banta eller svälta dig själv det kan jag garantera, däremot så tror jag definitivt att du blir lycklig av att få vara frisk, stark, känna dig nöjd med dig själv. Att börja se maten som en vän istället för en fiende är en bra start.

ÄT OCH MÅ BRA!! 

PUSSS

Emma .MII
 
rebecca:

så bra inlägg, pizza är livet!

Svar: Jaaaa skönt då är vi fler!!!! :-)))) Man ska ju NJUTA av livet!!!
Emma .MII

Kommentera inlägget här: